wedrowki.radom.pl

Radom – Bardzice 50 km

Radom – Osiedle Akademickie – Obozisko – Planty – Ustronie – Idalin – Janiszpol – Makowiec – Skaryszew – Chomentów Puszcz – Bardzice – Gębarzów – Gębarzów Kolonia – Zenonów – Sołtyków – Malczew – Prędocinek – Ustronie – Planty – Obozisko – Osiedle Akademickie – Radom.

Data: 30-08-2020 r.

Dzisiejsza wycieczka została zaplanowana na krótszy dystans i tym razem wybrałem się na rowerowy szlak z moją żoną. Wyruszyliśmy w niedzielę 30 sierpnia ok. godziny 9:45 w kierunku południowym. Pogoda zapowiadała się bardzo dobra w porównaniu do dnia wczorajszego. Gdy wyruszyliśmy niebo było pochmurzone a na ulicach omijać trzeba było nieliczne kałuże po porannych obfitych opadach deszczu. Jechaliśmy odczuwając chłód w temperaturze ok 20 stopni Celsjusza. Prognozy podawały, że za kilkanaście minut z za chmur ma wyjść słońce podwyższając znacznie temperaturę powietrza.

Pierwsze kilometry trasy mijały nam po ścieżkach ul. Warszawskiej, dalej przez Park Stary Ogród w kierunku południowo wschodnim. Przejechaliśmy przez miasto często zatrzymując się na światłach i skierowaliśmy się wzdłuż ścieżki rowerowej wybudowanej przy trasie drogi krajowej nr 9 prowadzącej w stronę Skaryszewa. Ścieżką jechało się kiepsko ze względu na duży ruch samochodów po drodze i wszechobecny hałas. Po godzinie dotarliśmy do Skaryszewa, gdzie zrobiliśmy pierwszy postój. Słońce świeciło już dosyć mocno a my podziwialiśmy rynek i kościół p.w. Św. Jakuba Apostoła z końca XVIII wieku. W Kościele odbywało się nabożeństwo i zrezygnowaliśmy z obejrzenia jego wnętrza. Zrobiłem fotografie i udaliśmy się w dalszą drogę zatrzymując się na chwilę na parafialnym cmentarzu.

W dalszą drogę wyruszyliśmy po drodze wojewódzkiej nr 733 w stronę Chomentowa. Trasa mijała nam szybko. Po niedługim czasie dotarliśmy do Bardzic. W tym miejscu znajduje się przepiękny zabytek architektury drewnianej: Kościół p.w. Św. Andrzeja Boboli z XVIII w. (Przeniesiony z Białobrzeg nad Pilicą). Zatrzymaliśmy się na chwilę aby zrobić fotografie i odpocząć przed dalszą drogą. Kościółek znajduje się wśród drzew w cieniu których warto spędzić kilka chwil czytając o historii tej budowli.

Z Bardzic skierowaliśmy się na północ w stronę Radomia. Za Gębarzewem wjechaliśmy na nową ścieżkę rowerową, którą bezpiecznie dotarliśmy prawie do granic Radomia (Maleczewa). W Radomiu przejechaliśmy przez kładkę na obwodnicy miasta od strony południowej i za Prędocinkiem i Ustroniem wróciliśmy po ścieżkach rowerowych do domu.

Wyjazd trwał trzy godziny i dzięki pięknej pogodzie ten jeden z ostatnich dni sierpnia zaowocował w bardzo interesującą wycieczkę w najbliższym sąsiedztwie miasta. Warto wybrać się na tego typu przejażdżkę aby dostrzec w niewielkiej odległości od aglomeracji miejskiej prawdziwe perły architektury.